vrijdag 03 september 2010
< vorige paginaje bevindt je hier: home > medisch > nieuws > stoppen met
Schrijf u nu in op de wekelijkse nieuwsbrief van Gezondheidsnet.be.

Even alle stress van je af laten glijden. Een zalige massage, een deugddoende sauna, ... Eventjes ontspannen.
evenontspannen

Stoppen met koffie geeft koppijn


Als je wil stoppen met koffie drinken, doe het dan matig. Plotseling stoppen met koffie leidt immers tot stekende hoofdpijn.

koffiedrinken


Nieuw onderzoek, gepubliceerd in het medische tijdschrift Psychopharmacology, heeft uitgewezen dat plotselinge koffieonthouding kan leiden tot stekende hoofdpijn.

Voor het onderzoek moesten zestien proefpersonen drie weken lang twee keer per dag een cafeïnepil slikken, of een placebo. Er werd gekeken welk het effect was wanneer de koffiepil plotseling vervangen werden door de placebo.

Wat bleek? Vierentwintig uur nadat de koffiepil was vervangen door de placebo was de doorbloeding van de hersenen meetbaar toegenomen. En een gestegen doorbloeding van de hersenen leidt volgens wetenschappers tot stekende hoofdpijn.

Lees meer over de voor- en nadelen van koffie



Bron:
NRC

Door: Liselotte Ampe - 06-05-2009

Deel dit artikel op:  Facebook Twitter

Eisprongcalculator

De processierups is weer in het land. Wat kan je er tegen doen?



Gesponsorde Koppelingen



Lees meer over



cimplus